Pages

Saturday, August 14, 2010

Opppss... dh 4 hari yer berpuasa.. cepat je rasa..

Salam dan hai....

Dh pun cukup 4hari kita berpuasa.. esok dh jd hari ke 5..malam ni ialah mlm terawikh ke 5 dah.. (to those non-muslim that maybe don't know..it is as such coz pertukaran hari is maghrib time actually). :)

Erm, hari ni aku masih mengamalkan berbuka ala kadar sj.. Lgpun aku masih mood mengontrol amount makanan yang mulut aku ambik ni.. :P so berbuka macam biasa dgn kurma, then air.. agar2 seketul, then makan laksam...

Aha, kebetulan cakap pasal laksam....this is another story of laksam..
waduh2.. tahu lah kita berpuasa, tapi janganlah sampai lori garam tumpah makcik ooii.. huhuhuhu.. sedap kuah laksamnye, tapi masinnnn... ape lagi, adjustment is needed!
terus aku ambil air panas,tuangkan sedikit takat yang aku rasa perlu kedalamnya, then rasa dah better. adik dan emakku juga buat begitu.. huhuhu.. sabar sj lah.

Erm, selain tu ade kuih-muih yang adikku beli (sudah dipesan usah di beli kuihnya kok, tapi dia masih beli, mungkin kerna rasa terliurnya... hahaha)  so, ade kuih tradisional Kelantan--akok, dan satu lagi kuih apam. Aku cuma makan sejam selepas berbuka.. sebab kenyang kot. :)

Mlm ni berbuka dirumah cuma bertiga sahaja.. tadi yang aku mention tu jer lah.. aku,emakku dan adikku yang bongsu. Adik lelaki sorang lagi berbuka di rumah kawannya, yang perempuan dgn boyfriend dia.. Abang aku pulak rasanya dgn saper lg, dgn buah hatinya lah..

Erm.. jeles?? Entahla... diorg dua tu dah 2kali at least, berbuka dgn buah hati masing2, aku??? sekali pun belum....

Okaylah..
nanti kita crita2 lagi...
duzzz...

2 comments:

afendi ariff said...

selamat berpuasa...& berbuka...
walaupun bkn dgn pakwe...
ngan bonda pun ok juga..
heh!

Intan @ Eynie said...

trima kasih..slamat berpuasa dan berbuka jgk.. :) mmg slalunya berbuka ngn bonda la,dan kluarga.. dgn pakwe tu, baru dua kali sj. :)