Pages

Friday, August 20, 2010

Kek Coklat Moist..

Salam dan hai..

Kek coklat moist?? wah... sure ramai kat luar sana yang sangat sukakannya kan? ya, saya ada hadiah untuk anda.. tp gambar je lah yer... :D hihi

Presenting.... My First Moist Chocolate Cake.. 

 gambar kurang sempurna sebab aku baru je cucuk check cake tu dh well-cooked atau belum, terus paksu aku kaut tepi tu skit dgn sudu untuk rasa@makan.. hahaha.. dia dah tak sabar2 since aku start buat lagi. aduh... sabar je lah.. kek ni without the moist yet..

                        here it looks like inside... well, it is such because aku tak masukkan baking powder (to all
                        cake makers : sorry sebab rupa2nya baking powder sedia ada kt rumah telah ibuku buang. jd
                        time buat ni dh tengah malam, 7E xjual pulak baking powder, tapi takpe, slumber je,kek tetap
                       jadi.. rasa tetap sedap. nyum2... ;P



                                         hehehe.. LOOK CLOSELY....

                                          CLOSE AGAIN.... DAN LAGI..LAGI DAN LAGI...

Aku bukan penggemar kek coklat pun sebenarnya.. tapi.... aku cuba buat kek coklat moist ni adalah untuk kekasih hatiku( bakal suamiku... insyaAllah ... (amin-- u allz tlg doa2kan yer.. )), kerana dia sukakan kek ini. :) (i just knew it-hehe) I said it is a trial  Because i have another plan, if this is successful, hope that my wish will come true.
Dia tahu aku akan buat, cuma sebenarnya dia tak tahu pun aku buat kek ni semalam, semoga bila dia tahu effort aku, dia akan menghargainya... :) and i knew he is so!  peace! ;)

Well, bahan2nya dah banyak hari aku beli sebenarnya(without baking powder as in my knowledge,baking powder ada kusimpan dlm tupperwear bahan2 lain).. cuma belum berkesempatan untuk do it. so now.. tenaga ada, walau dah lewat malam (yelah bulan puasa--buat siang2 mcm kurang best) i still do it! and i'm done! :)


so... inilah hasilnya...

To mydear , this is FOR YOU .. I MADE IT REALLY BECAUSE OF YOU. :)
Well, actually i wish that you can taste my first moist chocolate cake ni.. if only i'm able to past it to you..
hmmm...

                        NYUM2.... JEMPUT MAKAN YA.. but,ooppss..tunggu berbuka dlu.. hehe

pss: my family semua sibuk nak makan time bersahur tadi, so semua pakat amik sorang sikit, as pencuci mulut la sbb bru lepas bersahur in crucial time (sebab aku tertidur , hahaha, penat sikit punya pasal..) hehehe.

pss no 2: luv u so much dear...

No comments: